Ομιλία Γιάννη Μανιάτη, Εισηγητή στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών  και Μεταφορών

 

Νωρίτερα ζήσαμε θλιβερές στιγμές στο Κοινοβούλιο, με απίστευτο όγκο τροπολογιών -πάνω από 200 σελίδες-, που κατατέθηκαν εκπρόθεσμα και οδηγηθήκαμε στην άτακτη υποχώρηση και φυγή της Κυβέρνησης, η οποία είπε ότι θα διακοπεί η συζήτηση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου για αύριο Παρασκευή και αν χρειαστεί και μεθαύριο Σάββατο. Ουσιαστικά, μιλάμε για ένα Κοινοβούλιο που λειτουργεί σε μία μη κανονική χώρα.

Λειτουργούμε, λοιπόν, ως ένα Κοινοβούλιο μιας μη κανονικής χώρας με απίστευτη υποκρισία και τεράστιους τυχοδιωκτισμούς σε όλα τα θέματα.

Ξεκινώ με αυτά που δήλωσε σήμερα ο κ. Τσίπρας από το Ισραήλ. Δήλωσε ότι έκανε τη μεγάλη συμφωνία με τους Ισραηλινούς και Κύπριους για τον αγωγό East Med. Είπε ο κ. Τσίπρας: «Με τον East Med ανοίγει ο δρόμος της σταθερότητας και της ειρήνης». Ξέρετε ποιος είναι ο αγωγός East Med; Είναι ο αγωγός που θα κοστίσει 5 – 6 δισεκατομμύρια ευρώ και θα μεταφέρει φυσικό αέριο από τα κοιτάσματα του Ισραήλ και της Κύπρου μέσω Κρήτης και Πελοποννήσου προς Ιταλία. Αγωγό που πολέμησε και σαμποτάρισε ο κ. Τσίπρας, όλα τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ απειλούσαν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΠΑ να μην εγκρίνουν ένα κονδύλι ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ το 2014 για να εκπονηθεί η αντίστοιχη μελέτη σκοπιμότητας.

Για τα Πρακτικά του Εθνικού Κοινοβουλίου, καταθέτω για πρώτη φορά, την επιστολή που υποχρεώθηκα ως τότε Υπουργός, στις 24 Ιανουαρίου 2014, να αποστείλω στον πρόεδρο της ΔΕΠΑ, δίνοντας εντολή, προκειμένου να μην υπάρχει ανησυχία στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της ΔΕΠΑ, για να προχωρήσει αυτός ο αγωγός. Γι’ αυτόν τον αγωγό, που σαμποτάρισε, ο κ. Τσίπρας σήμερα λέει υπερήφανα ότι αποτελεί δρόμο για τη σταθερότητα και την ειρήνη.

Καταθέτω επίσης τη συμφωνία που υπογράψαμε τον Δεκέμβριο του 2014 με τον Ευρωπαίο Επίτροπο και τον Κύπριο Υπουργό Ενέργειας για να προχωρήσει ο αγωγός.

Και συνεχίζει ο κ. Τσίπρας: «Απαιτείται σεβασμός στο δικαίωμα της Κύπρου να ασκεί τα κυριαρχικά της δικαιώματα εντός της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της». Ορθή δήλωση.

Τι έκανε, όμως, ο κ. Τσίπρας το 2011 στον ν. 4001, που με το άρθρο 156 νομοθετούσαμε εμείς ως ΠΑΣΟΚ, την ελληνική Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη; Τον καταψήφισε αυτόν τον ελληνικό νόμο ο κ. Τσίπρας και το άρθρο 156.

Το καταθέτω και αυτό για τα Πρακτικά.

Επίσης, καταψήφισε και σαμποτάρισε και τον διαγωνισμό για τα 20 θαλάσσια οικόπεδα με όρια ελληνικής ΑΟΖ που προκηρύξαμε το 2014 και έρχεται τώρα εκ των υστέρων να πει ότι η Κύπρος έχει δικαίωμα να ασκεί τα κυριαρχικά της δικαιώματα στη δική της ΑΟΖ. Δεν το είχε και η Ελλάδα κε Τσίπρα;

Μια φράση μόνο. Ουαί ημίν! Τουλάχιστον μια στοιχειώδης συγγνώμη απέναντι στην ιστορία.

Χθες ζήσαμε και άλλες στιγμές. Ζήσαμε την κ. Θάνου με τις ψήφους ΣΥΡΙΖΑ και Χρυσής Αυγής να διορίζεται στη θέση της Προέδρου της Ανεξάρτητης Αρχής, της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Σας θυμίζω ότι ο «δεξιός» Σταύρος Δήμας, ως υποψήφιος Πρόεδρος Δημοκρατίας, δήλωσε ότι δεν θα αποδεχθεί τις ψήφους της Χρυσής Αυγής. Η κα Θάνου, όμως, τέως Πρόεδρος του Αρείου Πάγου και Νομική Σύμβουλος στο Νομικό Γραφείο του δήθεν αριστερού Πρωθυπουργού Α. Τσίπρα, ασμένως τα απεδέχθη όλα.

Συνεχίζουμε, λοιπόν και με αυτά που έχουν συμβεί τις τελευταίες μέρες.

Εδώ πια σχετίζεται και ο παριστάμενος κ. Υπουργός με αυτά. Μιλούμε για σκάνδαλα. Κυβέρνηση ηθικού, δήθεν, πλεονεκτήματος, όπου τα σκάνδαλα διαδέχονται το ένα το άλλο. Αύριο θα κουβεντιάσουμε το σκάνδαλο ΔΕΠΑ-Πετσίτη. Κουβεντιάσαμε ήδη το σκάνδαλο ΔΕΗ και εξαγοράς της σκοπιανής ηλεκτρικής εταιρείας. Είχαμε το σκάνδαλο του Θριάσιου Πεδίου. Είχαμε το σκάνδαλο των 600 εκατομμυρίων του «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ», όπου αν δεν παρενέβαινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, οι Έλληνες πολίτες θα έχαναν 600.000.000 ευρώ.

Και έχουμε και το τελευταίο σκάνδαλο των 88.000.000 ευρώ της Περιφέρειας Αττικής, δική σας αρμοδιότητας, κε Υπουργέ, όπου υπάρχει ο φωτογραφικός πρωτοφανής όρος, ότι για να δώσουν ασφαλτοσκυρόδεμα για την ασφαλτόστρωση του οδικού δικτύου της Αττικής, οι μονάδες θα πρέπει να απέχουν 40 χιλιόμετρα από την πλατεία Συντάγματος.

Αφού το καταγγείλαμε εμείς, αφού το κατήγγειλε ο Γιάννης Σγουρός, αφού ζήτησε την πειθαρχική δίωξη των μηχανικών από το Τεχνικό Επιμελητήριο ο Σύνδεσμος Ανωνύμων Τεχνικών Εταιρειών, έρχεται και η Ανεξάρτητη Αρχή Εκδίκασης των Προδικαστικών Προσφυγών και αποφαίνεται ότι είναι παράνομος ο όρος. Και σιγή ιχθύος και από την πλευρά της Περιφέρειας Αττικής και από την πλευρά του κου Υπουργού, που είναι αρμόδιος να εποπτεύει την ορθή εφαρμογή της δικής του νομοθεσίας, που ο ίδιος εισηγήθηκε!

Όμως, επειδή ζούμε όπως φαίνεται στη χώρα των πολιτών χωρίς εξετάσεις, χωρίς εξετάσεις 15.000 διορισμοί εκπαιδευτικών, χωρίς εξετάσεις τα παιδιά μας θα περάσουν στα Πανεπιστήμια, λέει ο Υπουργός Παιδείας. Προφανώς, χωρίς εξετάσεις δυστυχώς η χώρα οδεύει προς μια νέα κρίση, όπου η μόνη λύση είναι να προκηρυχθούν εκλογές.

Για να έρθουμε, λοιπόν, στο νομοσχέδιο που συζητούμε, το οποίο εμείς θα υπερψηφίσουμε, όπως δηλώσαμε και στην Επιτροπή. Πρόκειται για την τροποποίηση μιας σύμβασης που έγινε νόμος το 2013, ο ν. 4219. Είναι η σύμβαση παραχώρησης για το νότιο τμήμα του Ε65, ένα έργο το οποίο πέρασε από το Ελεγκτικό Συνέδριο, πέρασε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κατά συνέπεια, κατά τεκμήριο, ικανοποιεί όλες τις απαιτήσεις νομιμότητας.

Είναι ένα έργο το οποίο, όπως γνωρίζουμε όλοι, θα βοηθήσει αποφασιστικά στην ανάπτυξη και της Περιφέρειας Θεσσαλίας και της Περιφέρειας Ηπείρου.

Επειδή, λοιπόν, πρόκειται για ένα έργο, το οποίο έτσι κι αλλιώς εμείς θα υπερψηφίσουμε, δεν καταθέτουμε τις επιμέρους παρατηρήσεις μας για τη συγκεκριμένη Σύμβαση, διότι θεωρούμε ότι το μείζον είναι το έργο αυτό να αρχίσει επιτέλους να υλοποιείται, μετά το ήδη υλοποιηθέν τμήμα το μεσαίο και μετά το νότιο, να προχωρήσουμε και στο βόρειο.