Τρίτη τετραετία Νέας Δημοκρατίας σημαίνει τρίτη τετραετία ακρίβειας
Επίσκεψη Νίκου Ανδρουλάκη στο Ίλιον Δείτε περισσότερα
Είναι αρκετά δώδεκα χρόνια πισωγυρίσματος. Μαζί θα πάμε την Ελλάδα μπροστά
Ομιλία Νίκου Ανδρουλάκη στη Νέα Ιωνία Δείτε περισσότερα
Tη μάχη για μια Ελλάδα ισχυρή και δίκαιη δεν μπορούν να τη δώσουν τα ίδια φθαρμένα και αναξιόπιστα συστήματα εξουσίας. Θα τη δώσουμε ΜΑΖΙ
Ομιλία Νίκου Ανδρουλάκη στην εκδήλωση για την Αυτοδιοίκηση Δείτε περισσότερα
Aυτοί που τόλμησαν να παρακολουθούν τη μισή κυβέρνηση και τους αρχηγούς των Ενόπλων Δυνάμεων, αυτοί που σιωπούν, είναι πατριώτες της φακής
Ομιλία Νίκου Ανδρουλάκη στην Ολομέλεια της Βουλής Δείτε περισσότερα
Αποτύχατε να προσφέρετε στον ελληνικό λαό μια καλύτερη ζωή
Ομιλία Νίκου Ανδρουλάκη στην Ολομέλεια της Βουλής Δείτε περισσότερα
Όποτε και να προκηρυχθούν εκλογές, η Ν.Δ. θα έχει ισχυρό αντίπαλο, το ΠΑΣΟΚ. Θα κλείσουμε οριστικά τον κύκλο των αμετανόητων, παλαιοκομματικών πρακτικών του συστήματος Μαξίμου
Ομιλία Νίκου Ανδρουλάκη στη συνεδρίαση της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής Δείτε περισσότερα
O αγώνας θα είναι μέχρι τέλους για να τελειώνουμε με την ατιμωρησία και τη διαφθορά, που δεν επιτρέπουν στην Ελλάδα να ανοίξει τα φτερά της
Ομιλία Νίκου Ανδρουλάκη στην Ολομέλεια της Βουλής Δείτε περισσότερα
Mονόδρομος για να αναπνεύσει η Ελλάδα είναι να παραιτηθείτε και να οδηγηθούμε σε εκλογές. Γιατί ο μόνος εγγυητής της πραγματικής σταθερότητας είναι η ήττα σας και η πολιτική αλλαγή
Ομιλία Νίκου Ανδρουλάκη στην Ολομέλεια της Βουλής Δείτε περισσότερα
Εκλογές. Να φυσήξει αέρας αλλαγής. Αυτή είναι η δημοκρατική διέξοδος για να γίνετε παρελθόν
Ομιλία Νίκου Ανδρουλάκη στην Ολομέλεια της Βουλής Δείτε περισσότερα
Μαζί θα κερδίσουμε την Ελλάδα που αξίζουμε, πιστεύουμε και αγαπάμε
Ομιλία Νίκου Ανδρουλάκη στην έναρξη του 4ου Τακτικού Συνεδρίου Δείτε περισσότερα
Ο ελληνικός λαός δεν θέλει διαχείριση της παρακμής, ούτε λόγια του αέρα. Έχει ανάγκη μια Δημοκρατική Αλλαγή με σχέδιο
Ομιλία Νίκου Ανδρουλάκη στη συνεδρίαση της Ολομέλειας της Κ.Ο.Ε.Σ. Δείτε περισσότερα
Το ΠΑΣΟΚ απορρίπτει τον προσχηματικό διάλογο και προτείνει διάλογο ουσίας και αποτελέσματος με μόνο στόχο την ενίσχυση των παραγωγών της πατρίδας μας
Ομιλία Νίκου Ανδρουλάκη στην Ολομέλεια της Βουλής Δείτε περισσότερα
Οι επόμενες εκλογές είναι μια ιστορική μάχη για την παράταξη που εμπέδωσε τη Δημοκρατία στην Ελλάδα. Μονόδρομος για την πολιτική αλλαγή είναι η νίκη του ΠΑΣΟΚ
Ομιλία Νίκου Ανδρουλάκη στην Περιφερειακή Συνδιάσκεψη Δυτικής Μακεδονίας Δείτε περισσότερα
Η Ελλάδα χρειάζεται μια γενναία νέα αρχή, με σχέδιο και νέο ήθος στην άσκηση της εξουσίας. Ήρθε η ώρα να κλείσει ο κύκλος της παρακμής
Ομιλία Νίκου Ανδρουλάκη στην Ολομέλεια της Βουλής για τον προϋπολογισμό Δείτε περισσότερα
Ο πρωτογενής τομέας πληρώνει ακριβά την ανικανότητα και τη διαφθορά της κυβέρνησης της Ν.Δ.
Συνάντηση Νίκου Ανδρουλάκη με αγρότες στα μπλόκα Καρδίτσας και Τρικάλων Δείτε περισσότερα
Εγγυόμαστε την ελπίδα με λύσεις. Όραμά μας μια Αθήνα με ποιοτική καθημερινότητα για τον πολίτη
Ομιλία Νίκου Ανδρουλάκη στην εκδήλωση για το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αττική Δείτε περισσότερα
Νέο Ελσίνκι με συγκεκριμένους στόχους - Τα "ήρεμα νερά" ήταν το χαλί του Ερντογάν ως τις Βρυξέλλες
Ομιλία Νίκου Ανδρουλάκη στην Ολομέλεια της Βουλής
Δείτε περισσότερα
Το μόνο κόμμα που μπορεί να φέρει την πολιτική αλλαγή, που έχει ανάγκη ο τόπος, είναι το ΠΑΣΟΚ
Ομιλία Νίκου Ανδρουλάκη στην 89η ΔΕΘ
Δείτε περισσότερα
Ήρθε η ώρα της μεγάλης πολιτικής αλλαγής, για μια Ελλάδα για όλους
Ομιλία Νίκου Ανδρουλάκη στην εκδήλωση της 3ης Σεπτέμβρη
Δείτε περισσότερα
4 άξονες για την αντιμετώπιση του ιδιωτικού χρέους και την προστασία των δανειοληπτών
Δείτε περισσότερα
Η στέγαση δεν είναι μπίζνα, αλλά το δικαίωμα μιας γενιάς να ζήσει με αξιοπρέπεια
Τοποθέτηση Νίκου Ανδρουλάκη στην παρουσίαση της στεγαστικής πολιτικής του ΠΑΣΟΚ
Δείτε περισσότερα
Το Κίνημα στα χέρια σου!
Κατεβάστε την εφαρμογή ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής
Δείτε περισσότερα
Κοινοβουλευτική Δράση
Ενημερώσου
Video
Χαμηλότερο κόστος παραγωγής – περισσότερα κίνητρα επανεπένδυσης
Ομιλία Νίκου Ανδρουλάκη στη ετήσια Γενική Συνέλευση του ΣΕΒ
Ενημερώσου
Στα Social Media
ΠΑΣΟΚ - Κίνημα Αλλαγής24 ώρες πριν
Ο κ. Πιερρακάκης ανακοίνωσε σήμερα, με πανηγυρικούς τόνους, ότι το Υπερταμείο μετονομάζεται σε «Εθνικό Αναπτυξιακό Ταμείο».
Μόνο που η δημόσια περιουσία δεν προστατεύεται με λεκτικές ακροβασίες. Η εθνική κυριαρχία δεν αποκαθίσταται με αλλαγή ονόματος. Και η θεσμική αδιαφάνεια δεν εξαφανίζεται με την αντικατάσταση μιας ταμπέλας.
Για να είναι ένα Ταμείο πραγματικά εθνικό, πρέπει πρώτα απ’ όλα ο έλεγχός του να είναι εθνικός, όπως έχει προτείνει το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής με συγκεκριμένη νομοθετική πρόταση. Επιπλέον, πρέπει να διαχειρίζεται τη δημόσια περιουσία λογοδοτώντας στον ελληνικό λαό και στη Βουλή, όπως επίσης έχει ζητήσει το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής.
Και για να είναι αναπτυξιακό, πρέπει να υπηρετεί ένα συγκεκριμένο εθνικό παραγωγικό σχέδιο και όχι αποσπασματικές εκποιήσεις και διευθετήσεις περιουσιακών στοιχείων.
Τίποτε από αυτά δεν έκανε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
Ενώ έως το 2019 κατήγγελλε το Υπερταμείο της υποτέλειας και της υποθήκευσης της δημόσιας περιουσίας για 99 έτη, το οποίο γέννησε η αλήστου μνήμης «περήφανη διαπραγμάτευση» του κ. Τσίπρα, μετά το 2019 μερίμνησε ώστε να υπαχθούν στο χαρτοφυλάκιό του νέα περιουσιακά στοιχεία, το χρησιμοποίησε ως εργαλείο αποεπένδυσης του Δημοσίου από κρίσιμους τομείς και του ανέθεσε νέες αρμοδιότητες, οι οποίες μάλιστα έχουν δεχθεί την κριτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως αποκάλυψε το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής.
Μάλιστα, στο νομοσχέδιο του Υπουργείου του, που συζητείται αυτή τη στιγμή στη Βουλή, επεκτείνει τη δράση του Υπερταμείου στην εθνική άμυνα, στην εθνική ασφάλεια και στη δημόσια ασφάλεια!
➡️ Να μας πει, λοιπόν, ο κ. Πιερρακάκης:
▪️ Θα καταργήσει το Εποπτικό Συμβούλιο του Υπερταμείου, στο οποίο τον πρώτο λόγο έχουν οι πιστωτές της χώρας;
▪️ Θα καταργήσει την υποχρεωτική διοχέτευση του 50% των εσόδων στην αποπληρωμή του δημόσιου χρέους;
▪️ Θα αξιοποιήσει τη δημόσια περιουσία, η οποία απογράφεται επί επτά έτη, για να αντιμετωπίσει το οξύ στεγαστικό πρόβλημα των Ελλήνων;
▪️ Θα φέρει στη Βουλή τη διοίκηση του Υπερταμείου, όπως έχει ζητήσει το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, βάσει των σχετικών διατάξεων λογοδοσίας που διέπουν το Υπερταμείο και τις οποίες αγνοεί επί επτά έτη η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας;
▪️ Θα δώσει επίσημη ενημέρωση για το κόστος των διοικήσεων, των εξωτερικών συμβούλων και των απευθείας αναθέσεων;
▪️ Με ποια οικονομικά, κοινωνικά και αναπτυξιακά κριτήρια αποφασίζεται ποια περιουσιακά στοιχεία αξιοποιούνται, ποια παραμένουν αναξιοποίητα και ποια εκποιούνται;
Μήπως, τελικά, η εξαγγελθείσα μετονομασία είναι ακόμη ένα νομικό τέχνασμα για τη συγκάλυψη των «σκελετών», όπως έγινε στις περιπτώσεις του ΤΑΙΠΕΔ και του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, τα οποία απορροφήθηκαν από το Υπερταμείο χωρίς κανέναν απολογισμό του έργου τους;
➡️ Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής δεν πρόκειται να προσφέρει πολιτικό άλλοθι σε αυτή την επικοινωνιακή επιχείρηση.
Ο Πρόεδρος Νίκος Ανδρουλάκης παρουσίασε στη ΔΕΘ, τον περασμένο Σεπτέμβριο, συγκεκριμένη πρόταση: τη δημιουργία Ομίλου Αναπτυξιακής Τράπεζας, ως ανεξάρτητου θεσμού με ενιαία διοίκηση, στον οποίο θα ενταχθούν η δραστικά αναβαθμισμένη Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα και το Ταμείο Εθνικού Πλούτου, στο οποίο θα ενσωματωθεί το λεγόμενο «Υπερταμείο». Ο νέος θεσμός θα τελεί υπό ουσιαστικό εθνικό και κοινοβουλευτικό έλεγχο, με πλήρη διαφάνεια, δημόσια λογοδοσία και σαφή αναπτυξιακή αποστολή.
Για να συμβεί, όμως, αυτό, δεν αρκεί να αλλάξει η μαρκίζα του Υπερταμείου. Πρέπει να αλλάξει κυβέρνηση η χώρα!
•Ανακοίνωση Τομέα Οικονομικών & Πάρις Κουκουλόπουλος
Μόνο που η δημόσια περιουσία δεν προστατεύεται με λεκτικές ακροβασίες. Η εθνική κυριαρχία δεν αποκαθίσταται με αλλαγή ονόματος. Και η θεσμική αδιαφάνεια δεν εξαφανίζεται με την αντικατάσταση μιας ταμπέλας.
Για να είναι ένα Ταμείο πραγματικά εθνικό, πρέπει πρώτα απ’ όλα ο έλεγχός του να είναι εθνικός, όπως έχει προτείνει το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής με συγκεκριμένη νομοθετική πρόταση. Επιπλέον, πρέπει να διαχειρίζεται τη δημόσια περιουσία λογοδοτώντας στον ελληνικό λαό και στη Βουλή, όπως επίσης έχει ζητήσει το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής.
Και για να είναι αναπτυξιακό, πρέπει να υπηρετεί ένα συγκεκριμένο εθνικό παραγωγικό σχέδιο και όχι αποσπασματικές εκποιήσεις και διευθετήσεις περιουσιακών στοιχείων.
Τίποτε από αυτά δεν έκανε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
Ενώ έως το 2019 κατήγγελλε το Υπερταμείο της υποτέλειας και της υποθήκευσης της δημόσιας περιουσίας για 99 έτη, το οποίο γέννησε η αλήστου μνήμης «περήφανη διαπραγμάτευση» του κ. Τσίπρα, μετά το 2019 μερίμνησε ώστε να υπαχθούν στο χαρτοφυλάκιό του νέα περιουσιακά στοιχεία, το χρησιμοποίησε ως εργαλείο αποεπένδυσης του Δημοσίου από κρίσιμους τομείς και του ανέθεσε νέες αρμοδιότητες, οι οποίες μάλιστα έχουν δεχθεί την κριτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως αποκάλυψε το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής.
Μάλιστα, στο νομοσχέδιο του Υπουργείου του, που συζητείται αυτή τη στιγμή στη Βουλή, επεκτείνει τη δράση του Υπερταμείου στην εθνική άμυνα, στην εθνική ασφάλεια και στη δημόσια ασφάλεια!
➡️ Να μας πει, λοιπόν, ο κ. Πιερρακάκης:
▪️ Θα καταργήσει το Εποπτικό Συμβούλιο του Υπερταμείου, στο οποίο τον πρώτο λόγο έχουν οι πιστωτές της χώρας;
▪️ Θα καταργήσει την υποχρεωτική διοχέτευση του 50% των εσόδων στην αποπληρωμή του δημόσιου χρέους;
▪️ Θα αξιοποιήσει τη δημόσια περιουσία, η οποία απογράφεται επί επτά έτη, για να αντιμετωπίσει το οξύ στεγαστικό πρόβλημα των Ελλήνων;
▪️ Θα φέρει στη Βουλή τη διοίκηση του Υπερταμείου, όπως έχει ζητήσει το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, βάσει των σχετικών διατάξεων λογοδοσίας που διέπουν το Υπερταμείο και τις οποίες αγνοεί επί επτά έτη η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας;
▪️ Θα δώσει επίσημη ενημέρωση για το κόστος των διοικήσεων, των εξωτερικών συμβούλων και των απευθείας αναθέσεων;
▪️ Με ποια οικονομικά, κοινωνικά και αναπτυξιακά κριτήρια αποφασίζεται ποια περιουσιακά στοιχεία αξιοποιούνται, ποια παραμένουν αναξιοποίητα και ποια εκποιούνται;
Μήπως, τελικά, η εξαγγελθείσα μετονομασία είναι ακόμη ένα νομικό τέχνασμα για τη συγκάλυψη των «σκελετών», όπως έγινε στις περιπτώσεις του ΤΑΙΠΕΔ και του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, τα οποία απορροφήθηκαν από το Υπερταμείο χωρίς κανέναν απολογισμό του έργου τους;
➡️ Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής δεν πρόκειται να προσφέρει πολιτικό άλλοθι σε αυτή την επικοινωνιακή επιχείρηση.
Ο Πρόεδρος Νίκος Ανδρουλάκης παρουσίασε στη ΔΕΘ, τον περασμένο Σεπτέμβριο, συγκεκριμένη πρόταση: τη δημιουργία Ομίλου Αναπτυξιακής Τράπεζας, ως ανεξάρτητου θεσμού με ενιαία διοίκηση, στον οποίο θα ενταχθούν η δραστικά αναβαθμισμένη Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα και το Ταμείο Εθνικού Πλούτου, στο οποίο θα ενσωματωθεί το λεγόμενο «Υπερταμείο». Ο νέος θεσμός θα τελεί υπό ουσιαστικό εθνικό και κοινοβουλευτικό έλεγχο, με πλήρη διαφάνεια, δημόσια λογοδοσία και σαφή αναπτυξιακή αποστολή.
Για να συμβεί, όμως, αυτό, δεν αρκεί να αλλάξει η μαρκίζα του Υπερταμείου. Πρέπει να αλλάξει κυβέρνηση η χώρα!
•Ανακοίνωση Τομέα Οικονομικών & Πάρις Κουκουλόπουλος
ΠΑΣΟΚ - Κίνημα Αλλαγής1 μέρα πριν
Φραγκίσκος Παρασύρης - Η πρόσφατη έκθεση της Goldman Sachs για τη ΔΕΗ αποκαλύπτει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο αυτό που η κυβέρνηση επιμελώς αποκρύπτει: υπάρχει χώρος για χαμηλότερους λογαριασμούς ρεύματος.
Η αλήθεια αποκαλύπτεται από τις ίδιες τις παρουσιάσεις της ΔΕΗ προς τους επενδυτές. Σ’ αυτές προέβλεψε για τα επόμενα χρόνια χονδρική τιμή γύρω ή και πάνω από τα 100 ευρώ ανά μεγαβατώρα, δηλαδή μια αγορά που παραμένει ακριβή. Η Goldman Sachs στο βασικό της σενάριο θεωρεί ότι η χονδρική τιμή θα μειωθεί τα επόμενα χρόνια κατά 30%, διαπιστώνει όμως ότι και με αυτές τις χαμηλότερες τιμές η ΔΕΗ μπορεί να συνεχίσει τις επενδύσεις και να διατηρήσει ισχυρά περιθώρια κέρδους.
Κι εδώ τίθεται το κρίσιμο ερώτημα: αν η ΔΕΗ αντέχει φθηνότερη χονδρική και παραμένει κερδοφόρα, γιατί το νοικοκυριό, ο επαγγελματίας και η μικρομεσαία επιχείρηση δεν βλέπουν χαμηλότερο λογαριασμό; Και το ερώτημα αυτό δεν αφορά μια οποιαδήποτε εταιρεία: αφορά τη ΔΕΗ που δεν είναι βέβαια ο μόνος προμηθευτής, όμως παραμένει ο κυρίαρχος παίκτης, με πάνω από τους μισούς καταναλωτές στο πελατολόγιό της.
Η απάντηση βρίσκεται στην προκλητική στάση της κυβέρνησης. Το Ελληνικό Δημόσιο είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της ΔΕΗ και παρότι μπορεί δεν δείχνει κανένα ενδιαφέρον ώστε η στρατηγική της εταιρείας, να περιλαμβάνει στις πρώτες προτεραιότητες και τα χαμηλότερα τιμολόγια. Να τεθεί δηλαδή το συμφέρον του καταναλωτή στο επίκεντρο. Αντ’ αυτού, το μόνο που κάνει η κυβέρνηση είναι να καλλιεργεί μια υπερβολική εικόνα επιτυχίας για τη διάσωση της ΔΕΗ, κρύβοντας επιμελώς ότι αυτή βασίστηκε αποκλειστικά στις πλάτες των καταναλωτών και στα αυξημένα τιμολόγια. Και επιλέγει να κλείνει τα μάτια η κυβέρνηση στις υπέρογκες αμοιβές των διοικούντων, στα μπόνους και τις δωρεάν μετοχές , αλλά και στα υψηλά έξοδα επικοινωνίας, διαφήμισης και προβολής.
Η φθηνότερη παραγωγή από ανανεώσιμες πηγές, η αποθήκευση, οι νέες επενδύσεις, η μείωση των πετρελαϊκών μονάδων στα νησιά χάρη στις διασυνδέσεις, θα πρέπει επιτέλους να περάσουν στον λογαριασμό και να τον μειώσουν.
Η δική μας πολιτική έχει ξεκάθαρη προτεραιότητα: σταθερά τιμολόγια, μειωμένα τουλάχιστον κατά 20%, διαφάνεια στα περιθώρια κέρδους, πραγματικός ανταγωνισμός και επιστροφή του οφέλους της φθηνότερης ηλεκτροπαραγωγής σε νοικοκυριά, επαγγελματίες, μικρομεσαίες επιχειρήσεις και βιομηχανική παραγωγή.
Και η πρόταση αυτή είναι απολύτως ρεαλιστική, γιατί βασίζεται στο αυτονόητο: όταν πέφτει το κόστος, πρέπει να πέφτει και ο λογαριασμός.
Το ΠΑΣΟΚ δεν λέει όχι στις επενδύσεις. Η χώρα χρειάζεται ανανεώσιμες πηγές, αποθήκευση, δίκτυα και ενεργειακή ασφάλεια. Όμως η πράσινη μετάβαση δεν μπορεί να πληρώνεται από τους πολλούς και να αποδίδει στους λίγους.
Οι λογαριασμοί μπορούν να μειωθούν τώρα. Όχι κάποτε…
Η αλήθεια αποκαλύπτεται από τις ίδιες τις παρουσιάσεις της ΔΕΗ προς τους επενδυτές. Σ’ αυτές προέβλεψε για τα επόμενα χρόνια χονδρική τιμή γύρω ή και πάνω από τα 100 ευρώ ανά μεγαβατώρα, δηλαδή μια αγορά που παραμένει ακριβή. Η Goldman Sachs στο βασικό της σενάριο θεωρεί ότι η χονδρική τιμή θα μειωθεί τα επόμενα χρόνια κατά 30%, διαπιστώνει όμως ότι και με αυτές τις χαμηλότερες τιμές η ΔΕΗ μπορεί να συνεχίσει τις επενδύσεις και να διατηρήσει ισχυρά περιθώρια κέρδους.
Κι εδώ τίθεται το κρίσιμο ερώτημα: αν η ΔΕΗ αντέχει φθηνότερη χονδρική και παραμένει κερδοφόρα, γιατί το νοικοκυριό, ο επαγγελματίας και η μικρομεσαία επιχείρηση δεν βλέπουν χαμηλότερο λογαριασμό; Και το ερώτημα αυτό δεν αφορά μια οποιαδήποτε εταιρεία: αφορά τη ΔΕΗ που δεν είναι βέβαια ο μόνος προμηθευτής, όμως παραμένει ο κυρίαρχος παίκτης, με πάνω από τους μισούς καταναλωτές στο πελατολόγιό της.
Η απάντηση βρίσκεται στην προκλητική στάση της κυβέρνησης. Το Ελληνικό Δημόσιο είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της ΔΕΗ και παρότι μπορεί δεν δείχνει κανένα ενδιαφέρον ώστε η στρατηγική της εταιρείας, να περιλαμβάνει στις πρώτες προτεραιότητες και τα χαμηλότερα τιμολόγια. Να τεθεί δηλαδή το συμφέρον του καταναλωτή στο επίκεντρο. Αντ’ αυτού, το μόνο που κάνει η κυβέρνηση είναι να καλλιεργεί μια υπερβολική εικόνα επιτυχίας για τη διάσωση της ΔΕΗ, κρύβοντας επιμελώς ότι αυτή βασίστηκε αποκλειστικά στις πλάτες των καταναλωτών και στα αυξημένα τιμολόγια. Και επιλέγει να κλείνει τα μάτια η κυβέρνηση στις υπέρογκες αμοιβές των διοικούντων, στα μπόνους και τις δωρεάν μετοχές , αλλά και στα υψηλά έξοδα επικοινωνίας, διαφήμισης και προβολής.
Η φθηνότερη παραγωγή από ανανεώσιμες πηγές, η αποθήκευση, οι νέες επενδύσεις, η μείωση των πετρελαϊκών μονάδων στα νησιά χάρη στις διασυνδέσεις, θα πρέπει επιτέλους να περάσουν στον λογαριασμό και να τον μειώσουν.
Η δική μας πολιτική έχει ξεκάθαρη προτεραιότητα: σταθερά τιμολόγια, μειωμένα τουλάχιστον κατά 20%, διαφάνεια στα περιθώρια κέρδους, πραγματικός ανταγωνισμός και επιστροφή του οφέλους της φθηνότερης ηλεκτροπαραγωγής σε νοικοκυριά, επαγγελματίες, μικρομεσαίες επιχειρήσεις και βιομηχανική παραγωγή.
Και η πρόταση αυτή είναι απολύτως ρεαλιστική, γιατί βασίζεται στο αυτονόητο: όταν πέφτει το κόστος, πρέπει να πέφτει και ο λογαριασμός.
Το ΠΑΣΟΚ δεν λέει όχι στις επενδύσεις. Η χώρα χρειάζεται ανανεώσιμες πηγές, αποθήκευση, δίκτυα και ενεργειακή ασφάλεια. Όμως η πράσινη μετάβαση δεν μπορεί να πληρώνεται από τους πολλούς και να αποδίδει στους λίγους.
Οι λογαριασμοί μπορούν να μειωθούν τώρα. Όχι κάποτε…
ΠΑΣΟΚ - Κίνημα Αλλαγής1 μέρα πριν
Η Νέα Δημοκρατία οφείλει να σταματήσει επιτέλους να παριστάνει τον εκπρόσωπο τύπου των λόμπι της βιοτεχνολογίας. Οι ευρωβουλευτές της, βρίσκονται στις Βρυξέλλες για να υπερασπίζονται τους Έλληνες πολίτες και αγρότες.
Με την ψήφο υπέρ της απορρύθμισης των Νέων Γονιδιωματικών Τεχνικών, η Νέα Δημοκρατία στήριξε την επέκταση των μεταλλαγμένων τροφίμων αγκαλιά με δυνάμεις της ακροδεξιάς. Μια στάση απολύτως συνεπής με τη θέση του αρμόδιου Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης της κυβέρνησης Μητσοτάκη, ο οποίος υπερψήφισε την πρόταση στο Συμβούλιο.
Αντίθετα, σύσσωμοι και χωρίς καμία διαρροή, οι ευρωβουλευτές του ΠΑΣΟΚ τάχθηκαν υπέρ της προστασίας των Ελλήνων καταναλωτών και εναντιώθηκαν στην ανεξέλεγκτη διείσδυση αυτών των τεχνικών στο πιάτο των πολιτών.
Για να είμαστε δίκαιοι, υπάρχουν και εξαιρέσεις εντός της Νέας Δημοκρατίας που είχαν το σθένος και το πολιτικό θάρρος, έστω με τον τρόπο τους, να αντισταθούν στις πιέσεις και να υπερασπιστούν τη διαφάνεια και την αρχή της προφύλαξης.
Οι Έλληνες πολίτες έχουν αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα:
Να τρέφονται με ποιοτικά και ασφαλή τρόφιμα, χωρίς πειραματισμούς στην πλάτη τους.
Να γνωρίζουν ακριβώς τι τρώνε, με πλήρη και υποχρεωτική σήμανση.
Να μην γίνουν οι Έλληνες αγρότες όμηροι των πατεντών λίγων πολυεθνικών εταιρειών που θέλουν να ελέγξουν την τροφική αλυσίδα.
Η Νέα Δημοκρατία επέλεξε πλευρά. Και δεν είναι η πλευρά των Ελλήνων πολιτών και αγροτών που διαχρονικά έχει επιλέξει το ΠΑΣΟΚ!
Με την ψήφο υπέρ της απορρύθμισης των Νέων Γονιδιωματικών Τεχνικών, η Νέα Δημοκρατία στήριξε την επέκταση των μεταλλαγμένων τροφίμων αγκαλιά με δυνάμεις της ακροδεξιάς. Μια στάση απολύτως συνεπής με τη θέση του αρμόδιου Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης της κυβέρνησης Μητσοτάκη, ο οποίος υπερψήφισε την πρόταση στο Συμβούλιο.
Αντίθετα, σύσσωμοι και χωρίς καμία διαρροή, οι ευρωβουλευτές του ΠΑΣΟΚ τάχθηκαν υπέρ της προστασίας των Ελλήνων καταναλωτών και εναντιώθηκαν στην ανεξέλεγκτη διείσδυση αυτών των τεχνικών στο πιάτο των πολιτών.
Για να είμαστε δίκαιοι, υπάρχουν και εξαιρέσεις εντός της Νέας Δημοκρατίας που είχαν το σθένος και το πολιτικό θάρρος, έστω με τον τρόπο τους, να αντισταθούν στις πιέσεις και να υπερασπιστούν τη διαφάνεια και την αρχή της προφύλαξης.
Οι Έλληνες πολίτες έχουν αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα:
Να τρέφονται με ποιοτικά και ασφαλή τρόφιμα, χωρίς πειραματισμούς στην πλάτη τους.
Να γνωρίζουν ακριβώς τι τρώνε, με πλήρη και υποχρεωτική σήμανση.
Να μην γίνουν οι Έλληνες αγρότες όμηροι των πατεντών λίγων πολυεθνικών εταιρειών που θέλουν να ελέγξουν την τροφική αλυσίδα.
Η Νέα Δημοκρατία επέλεξε πλευρά. Και δεν είναι η πλευρά των Ελλήνων πολιτών και αγροτών που διαχρονικά έχει επιλέξει το ΠΑΣΟΚ!
ΠΑΣΟΚ - Κίνημα Αλλαγής1 μέρα πριν
Κώστας Τσουκαλάς - Ο κ. Μαρινάκης και οι συνεργάτες του άρχισαν… και τις τιμοληψίες -κατά δήλωσή του-.
Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος θέλοντας να κάνει αντιπολίτευση στο ΠΑΣΟΚ πληροφόρησε τον ελληνικό λαό ότι θα είχε φθηνότερες επιλογές για 12 από τα 14 προϊόντα του βασικού καλαθιού του νοικοκυριού, με βάση τις τιμές που κατέγραψαν μέσα στο Σαββατοκύριακο και σήμερα σε δύο αλυσίδες σούπερ μάρκετ και στο #posoKanei.
Δηλαδή, συγκρίνουν το σήμερα με τις αθροιστικές ανατιμήσεις ομοειδών προϊόντων από το 2019 -2026 προσπαθώντας να μας πείσουν ότι δεν υπάρχει ακρίβεια.
Αμφισβητούν και την ΕΛΣΤΑΤ που προσδιορίζει στο 40% τον αθροιστικό πληθωρισμό τα τελευταία επτά χρόνια;
Αμφισβητούν ότι σε επιμέρους κατηγορίες μάλιστα όπως το κρέας, οι αθροιστικές ανατιμήσεις ξεπερνούν το 60%;
Πώς σχολιάζουν πως μόνο στο πρώτο τρίμηνο του 2026 καταγράφεται αύξηση των τιμών στην αγροτική παραγωγή κατά 4,8% ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση έπεσε στο – 2,9%;
Πώς εξηγούν τις υπερδιπλάσιες τιμές πληθωρισμού σε κρέας, φρέσκο γάλα, εσπεριδοειδή και λαχανικά;
Όσο ο κ. Μαρινάκης προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα και να πείσει πως η μετονομασία μιας πλατφόρμας είναι η λύση στο πρόβλημα της ακρίβειας, τόσο οι πολίτες αντιλαμβάνονται πως η κυβέρνηση Μητσοτάκη ούτε θέλει ούτε μπορεί. Επτά χρόνια οι Έλληνες νιώθουν απροστάτευτοι.
▪️ Απροστάτευτοι από το καρτέλ κερδοσκοπίας στα τρόφιμα και τα βασικά προϊόντα.
▪️ Απροστάτευτοι από τις αυξήσεις στο ρεύμα .
▪️ Απροστάτευτοι από την αύξηση του κόστους στέγασης.
Τα προβλήματα αυτά χρειάζονται μεγάλες κρατικές παρεμβάσεις και κράτος ενεργό δίπλα στον πολίτη. Όχι το κράτος- θεατής της Νέας Δημοκρατίας που απλά καταγράφει τα προβλήματα.
Το κράτος πρέπει να ξαναγίνει μέρος της λύσης και να παρέμβει για να λύσει τα μεγάλα προβλήματα προς όφελος των πολλών.
Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος θέλοντας να κάνει αντιπολίτευση στο ΠΑΣΟΚ πληροφόρησε τον ελληνικό λαό ότι θα είχε φθηνότερες επιλογές για 12 από τα 14 προϊόντα του βασικού καλαθιού του νοικοκυριού, με βάση τις τιμές που κατέγραψαν μέσα στο Σαββατοκύριακο και σήμερα σε δύο αλυσίδες σούπερ μάρκετ και στο #posoKanei.
Δηλαδή, συγκρίνουν το σήμερα με τις αθροιστικές ανατιμήσεις ομοειδών προϊόντων από το 2019 -2026 προσπαθώντας να μας πείσουν ότι δεν υπάρχει ακρίβεια.
Αμφισβητούν και την ΕΛΣΤΑΤ που προσδιορίζει στο 40% τον αθροιστικό πληθωρισμό τα τελευταία επτά χρόνια;
Αμφισβητούν ότι σε επιμέρους κατηγορίες μάλιστα όπως το κρέας, οι αθροιστικές ανατιμήσεις ξεπερνούν το 60%;
Πώς σχολιάζουν πως μόνο στο πρώτο τρίμηνο του 2026 καταγράφεται αύξηση των τιμών στην αγροτική παραγωγή κατά 4,8% ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση έπεσε στο – 2,9%;
Πώς εξηγούν τις υπερδιπλάσιες τιμές πληθωρισμού σε κρέας, φρέσκο γάλα, εσπεριδοειδή και λαχανικά;
Όσο ο κ. Μαρινάκης προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα και να πείσει πως η μετονομασία μιας πλατφόρμας είναι η λύση στο πρόβλημα της ακρίβειας, τόσο οι πολίτες αντιλαμβάνονται πως η κυβέρνηση Μητσοτάκη ούτε θέλει ούτε μπορεί. Επτά χρόνια οι Έλληνες νιώθουν απροστάτευτοι.
▪️ Απροστάτευτοι από το καρτέλ κερδοσκοπίας στα τρόφιμα και τα βασικά προϊόντα.
▪️ Απροστάτευτοι από τις αυξήσεις στο ρεύμα .
▪️ Απροστάτευτοι από την αύξηση του κόστους στέγασης.
Τα προβλήματα αυτά χρειάζονται μεγάλες κρατικές παρεμβάσεις και κράτος ενεργό δίπλα στον πολίτη. Όχι το κράτος- θεατής της Νέας Δημοκρατίας που απλά καταγράφει τα προβλήματα.
Το κράτος πρέπει να ξαναγίνει μέρος της λύσης και να παρέμβει για να λύσει τα μεγάλα προβλήματα προς όφελος των πολλών.
ΠΑΣΟΚ - Κίνημα Αλλαγής1 μέρα πριν
Η πρώην ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου, ο πρώην γ.γ. του υπουργείου Εσωτερικών Μιχάλης Σταυριανουδάκης, οι γραμματείς Αποδήμων και Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Νέας Δημοκρατίας, Νίκος Θεοδωρόπουλος και Μένιος Κορομηλάς δεν καταδικάστηκαν από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών για 1 email, όπως προπαγάνδισε σήμερα ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος.
Καταδικάστηκαν για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων 25.500 αποδήμων που είχαν εμπιστευτεί τα ευαίσθητα δεδομένα τους στο ελληνικό κράτος προκειμένου να ψηφίσουν επιστολικά. Αλλά στην αντίληψη της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας τα δεδομένα που ήταν ασφαλή στις κρατικές υπηρεσίες, έγιναν φέιγ βολάν στον κομματικό μηχανισμό του κυβερνώντος κόμματος.
Η επιτομή δηλαδή της «επιτελικής αριστείας» της Νέας Δημοκρατίας: το κράτος λάφυρο στα χέρια του κόμματος και των πολιτικών τους φίλων.
Καταδικάστηκαν για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων 25.500 αποδήμων που είχαν εμπιστευτεί τα ευαίσθητα δεδομένα τους στο ελληνικό κράτος προκειμένου να ψηφίσουν επιστολικά. Αλλά στην αντίληψη της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας τα δεδομένα που ήταν ασφαλή στις κρατικές υπηρεσίες, έγιναν φέιγ βολάν στον κομματικό μηχανισμό του κυβερνώντος κόμματος.
Η επιτομή δηλαδή της «επιτελικής αριστείας» της Νέας Δημοκρατίας: το κράτος λάφυρο στα χέρια του κόμματος και των πολιτικών τους φίλων.
ΠΑΣΟΚ - Κίνημα Αλλαγής1 μέρα πριν
«Στο δημοσίευμα της “Εφημερίδας των Συντακτών” αναφέρεται, με παραπομπή στον κ. Τσίπρα, ότι θέλουν να βρουν μια win-win διαδικασία δανειοληπτών και funds. Γιατί όμως θεωρούν ότι το βασικό στοιχείο είναι να καλύψουμε την κερδοφορία των επιχειρηματικών σχεδίων που έχουν τα funds; Όπως γνωρίζετε, έχουν βάλει τεράστια υπερκέρδη στους ισολογισμούς, τα οποία προϋπολογίζουν ότι θα τα πάρουν από πλειστηριασμούς. Όποιος νομίζει ότι μπορεί να βρει λύση που να συμφέρει εξίσου δανειολήπτες και funds, κάνει λάθος.
Δεν μπορείς να είσαι και με τον αστυφύλακα και με τον χωροφύλακα. Εδώ υπάρχει, κατά τη γνώμη μου, μία συγκεκριμένη λύση. Εμείς θέλουμε να διατηρήσουν τα περιουσιακά στοιχεία τους, όσοι έχουν πραγματικά ανάγκη. Για αυτό προτείνουμε την επαναφορά της προστασίας της πρώτης κατοικίας στα πρότυπα του ν.3869/2010. Αυτό δεν μπορεί να γίνει αν έχουμε ως κεντρικό πυλώνα το πώς θα διατηρήσουμε τα κέρδη των funds, όπως φαίνεται να αναφέρεται στο δημοσίευμα . Αυτό είναι θέση που έχει η Νέα Δημοκρατία. Δεν περίμενα από ένα κόμμα της Αριστεράς να έχει παρόμοια θέση.
Όπως διάβασα το πρόγραμμα, λέει ότι θα αφορά 12.000 νοικοκυριά με εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια. Ποια θα είναι αυτά; Λέει επίσης ότι τα ακίνητα που είναι δεσμευμένα από τα funds θα περάσουν στον νέο φορέα μετά από συμφωνία με τα funds, σε μη υποχρεωτική βάση. Τα funds όμως για ποιον λόγο να δώσουν το ακίνητο, αν είναι να μην πάρουν τα κέρδη που έχουν προϋπολογίσει; Σήμερα μπορούν να προχωρήσουν σε πλειστηριασμό, να ορίσουν εκείνα την τιμή πρώτης προσφοράς, να το χτυπήσουν τα ίδια μέσω εταιρειών κοινών συμφερόντων και να κερδίσουν και από αυτό. Αυτά ακριβώς κάνει και η κυβέρνηση, και επειδή τα κάνει σε μη υποχρεωτική βάση, γι’ αυτό αποτυγχάνουν.
Εμείς λέμε κάτι απλό, και περιμέναμε να συμφωνεί ένα κόμμα της Αριστεράς: επαναφορά προστασίας πρώτης κατοικίας στα πρότυπα του νόμου 3869/2010, δικαίωμα προαίρεσης των δανειοληπτών πριν ένα δάνειο πουληθεί, με υποχρέωση, όχι προαιρετική, ενημέρωσης του δανειολήπτη για το τίμημα ώστε να μπορεί να το αγοράσει σε παρόμοια τιμή, περιορισμός στις ενιαίες εγγυήσεις, υποχρεωτικός ο εξωδικαστικός μηχανισμός για όλους τους πιστωτές, ποινές στα funds και τους servicers όταν είναι σε υπερημερία, και ακυρότητα της αναγκαστικής εκτέλεσης όταν προχωρούν σε έκδοση διαταγής πληρωμής ενώ υπάρχουν διαπραγματεύσεις. Δεν μπορούμε να κάνουμε τον Πόντιο Πιλάτο. Δεν μπορούμε να έχουμε πολιτικές σαν αυτή του κ. Πιερρακάκη. Χρυσή τομή μεταξύ νομιμότητας και παραβίασής της δεν υπάρχει, όπως δεν υπάρχει χρυσή τομή μεταξύ των άκρως κερδοσκοπικών συμφερόντων των funds και των δίκαιων συμφερόντων των δανειοληπτών, όπως προτείνει το κόμμα ΕΛΑΣ. Εμείς παίρνουμε καθαρή θέση».
•Συνέντευξη Κώστας Τσουκαλάς -> Alpha Radio 98.9 📎Link στο πρώτο σχόλιο
Δεν μπορείς να είσαι και με τον αστυφύλακα και με τον χωροφύλακα. Εδώ υπάρχει, κατά τη γνώμη μου, μία συγκεκριμένη λύση. Εμείς θέλουμε να διατηρήσουν τα περιουσιακά στοιχεία τους, όσοι έχουν πραγματικά ανάγκη. Για αυτό προτείνουμε την επαναφορά της προστασίας της πρώτης κατοικίας στα πρότυπα του ν.3869/2010. Αυτό δεν μπορεί να γίνει αν έχουμε ως κεντρικό πυλώνα το πώς θα διατηρήσουμε τα κέρδη των funds, όπως φαίνεται να αναφέρεται στο δημοσίευμα . Αυτό είναι θέση που έχει η Νέα Δημοκρατία. Δεν περίμενα από ένα κόμμα της Αριστεράς να έχει παρόμοια θέση.
Όπως διάβασα το πρόγραμμα, λέει ότι θα αφορά 12.000 νοικοκυριά με εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια. Ποια θα είναι αυτά; Λέει επίσης ότι τα ακίνητα που είναι δεσμευμένα από τα funds θα περάσουν στον νέο φορέα μετά από συμφωνία με τα funds, σε μη υποχρεωτική βάση. Τα funds όμως για ποιον λόγο να δώσουν το ακίνητο, αν είναι να μην πάρουν τα κέρδη που έχουν προϋπολογίσει; Σήμερα μπορούν να προχωρήσουν σε πλειστηριασμό, να ορίσουν εκείνα την τιμή πρώτης προσφοράς, να το χτυπήσουν τα ίδια μέσω εταιρειών κοινών συμφερόντων και να κερδίσουν και από αυτό. Αυτά ακριβώς κάνει και η κυβέρνηση, και επειδή τα κάνει σε μη υποχρεωτική βάση, γι’ αυτό αποτυγχάνουν.
Εμείς λέμε κάτι απλό, και περιμέναμε να συμφωνεί ένα κόμμα της Αριστεράς: επαναφορά προστασίας πρώτης κατοικίας στα πρότυπα του νόμου 3869/2010, δικαίωμα προαίρεσης των δανειοληπτών πριν ένα δάνειο πουληθεί, με υποχρέωση, όχι προαιρετική, ενημέρωσης του δανειολήπτη για το τίμημα ώστε να μπορεί να το αγοράσει σε παρόμοια τιμή, περιορισμός στις ενιαίες εγγυήσεις, υποχρεωτικός ο εξωδικαστικός μηχανισμός για όλους τους πιστωτές, ποινές στα funds και τους servicers όταν είναι σε υπερημερία, και ακυρότητα της αναγκαστικής εκτέλεσης όταν προχωρούν σε έκδοση διαταγής πληρωμής ενώ υπάρχουν διαπραγματεύσεις. Δεν μπορούμε να κάνουμε τον Πόντιο Πιλάτο. Δεν μπορούμε να έχουμε πολιτικές σαν αυτή του κ. Πιερρακάκη. Χρυσή τομή μεταξύ νομιμότητας και παραβίασής της δεν υπάρχει, όπως δεν υπάρχει χρυσή τομή μεταξύ των άκρως κερδοσκοπικών συμφερόντων των funds και των δίκαιων συμφερόντων των δανειοληπτών, όπως προτείνει το κόμμα ΕΛΑΣ. Εμείς παίρνουμε καθαρή θέση».
•Συνέντευξη Κώστας Τσουκαλάς -> Alpha Radio 98.9 📎Link στο πρώτο σχόλιο


Ανοιχτός Διάλογος Με Όλους
ΣΥΝΔΙΑΜΟΡΦΩΝΩ
Οι προτάσεις, οι ιδέες και οι ανάγκες σου ακούγονται.
Πρότεινε ιδέες και πρακτικές που μπορούν να εφαρμοστούν στη χώρα μας
ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΙΝΗΜΑ
Η ψηφιακή πλατφόρμα υποστηρίζει την ενεργή συμμετοχή από όλους τους πολίτες
Όλα τα μέλη και οι φίλοι έχουν λόγο στην πορεία και το μέλλον του κινήματος


























